torsdag 24 mars 2016

Äntligen ett inlägg......

Jag har inte kunnat lägga upp ett inlägg för att jag har varit hos min mormor och morfar där dem inte har någon wifi. Så jag har inte haft dem tillgångarna. Idag kommer det bli ett inlägg men senare idag åker vi till min farmor för att fira påsk. Jag kommer inte ha med mig datorn eftersom jag vill tillbringa mycket tid med min farmor eftersom vi inte ses så ofta.  Men nu är det dags för ett inlägg.

Idag kommer jag lära er grundläggande teknik för ögonfransar.

Så lägger du en perfekt mascara:

1.  Placering

Ögonfransböjare med mjuka gummilister bryter inte av ögonfransarna. Börja med att placera ögonfransböjaren på över fransraden och tryck ihop.

2. Böj fransarna

Öppna ögonfransböjaren och böj fransarna igen fast denna gången sätter du böjaren på mitten av fransarna. Tryck ihop hårt. Upprepa. På så vis får ögonfransarna mer höjd och volym.

3. Lägg mascara

För mascaraborsten i sicksack över fransarna, arbeta från fransraden till toppen. Arbeta från yttre till inre ögonvrån och se till att de tunna stråna i ögonvrån täcks av mascara.


Det finn tre sorters av ögonfransstilar.

1. Modern

Om man vill ha en trendig look kan man också sätta fast lösögonfransar på övre och nedre fransraden.

2. 60 - tal

Skapa en härlig 60 - talslook med trimmade lösögonfransar i yttre ögonvrån.

3. Klassisk

Du kan fladdra förisktigt med de här långa och fylliga lösögonfransarna.


Det finns 6 olika sorters lösögonfransar.

1. Klassiska ögonfransar i naturlig längd.

2. Tjocka fransar för mer volym.

3. Naturlig längd, fylligare fransar.

4. Extra långa fransar för en fylligare look.

5. Tjocka fransar för en glamorös look.

6. Enstaka fransar för att diskret ge mer volym.

Steg för steg hur du sätter fast lösögonfransar på bästa sätt.

1.  Innan lösögonfransarna limmas fast måste dina egna ögonfransar böjas med en ögonfransböjare. Glöm inte de små strårna.

2. Lägg lite lim på kanten utav lösögonfransarna. Blås på limmet så att det blir klibbigt. Håll lösögonfransarna mot fransradens mitt.

3. Tryck varsamt lösögonfransarna mot huden och låt torka i några sekunder. Lösögonfransarna bör vara längre än dina egna fransar.

Tips!

Du kan behöva använda en pincett för att hålla lösögonfransarna på plats när du sätter på dem.

Eftersom lösögonfransarna redan är fylliga, perfekt böjda och fint separerade behöver man inte lägga någon mascara på dem.

Om man sköter om sina lösögonfransar kan man återanvända dem flera gånger. Ta bara noga bort allt lim, använd en pincett om det behövs.

Förvara fransarna i förpackningen till de ska användas igen.

Detta var dagens inlägg

Hejdå!!!!!<3333

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar